Karakteristike web poslovanja
U radu pod nazivom Web poslovanje i Google Analytics bavila sam se temom poslovanja na internetu i alatkom /servisom za merenje uspešnosti sajta ili online posla-Google Analytics.
Kako je ovo veoma aktuelna tema, veoma sam se zainteresovala da proučim i istražim metode za poslovanje na ovaj način, koje evidentno postaje novi model poslovanja, sada delimično, ali u budućnosti sasvim dominantni princip vođenja psolova.
Predstaviću vam ukratko glavne zaključke do kojih sam došla, proučavajući literaturu i slušajući predavanja vodećih stručnjaka iz pomenute oblasti.
Web poslovanje je novi vid poslovanja koje
iziskuje upotrebu određene tehnologije, informatičku pismenost koja
daleko prevazilazi osnovni nivo, aktivno učenje potrebnih veština i
kometencija i intenzivno traganje za novim trendovima u oblasti profesije i
delatnosti u kojoj se posluje. Neophodno je i aktivno implementiranje novih i dokazano
produktivnih metoda i načina web poslovanja i web marketinga (internet marketinga, digital marketinga) kao neotuđivog dela web
poslovanja.
Web poslovanje pruža mogućnosti za olakšani vid
poslovanja čineći ono što nikada ranije nije bilo moguće, ni u
jednoj fazi istorije ljudskog bivstvovanja - mogućnost da celi svet koji ima pristup internetu
vidi i koristi uslugu ili kupi proizvod osobe sa drugog kraja sveta. Potrebna je internet konekcija, uređaj sa kog se
pristupa, veštine u načinu reklamiranja proizvoda, veštine za
povećanje poseta sajtu i profilima na društvenim mrežama sa ciljem obavljanja kupovine ili korišćenja usluge koje individua ili kompanija nudi, i iznad svega
jedinstven i kvalitetan proizvod ili usluga kao nužno bitna karaketeristika
koja obezbeđuje vrednovanje proizvoda ili usluge na duži vremenski period. Web poslovanje postaje nužni način
poslovanja, neodvojivi od klasičnog načina - onog koji se izvodi na
tradicionalni način sa izvesnim promenama, uglavnom na polju marketinga i
načina obraćanja potencijalnim ciljnim grupama, ali i onima sa kojima je saradnja bila ostvarena.
Ukoliko preduzeće ili individua posluje putem interneta i ima
svoj sajt preko koga se vrši ponuda i kupovina, jasno je da želi da ima
precizne podatke o uspešnosti svog posla. Nisu samo finansijski izveštaji dobri
i precizni pokazatelji uspešnosti poslovanja, pogotovo ako je evidentan probelm
i posao ne daje željene rezultate i unapred postavljene ciljeve. S tim u vezi
predstavljam alatku za merenje posete sajtu i akcije na njemu, grubo rečeno,
Google Analytics.
Google Analytics je alatka ili servis koji nam pokazuje broj posete sajtu i broj obavljenih konverzija (obavljenih akcija na sajtu kao što je kupovina proizvoda). Takođe, daje podatke o tome u kojim časovima je bilo najviše poseta, kada je najviše bilo konverzija, koliko je dobra reklama - plaćeni oglas koji se pojavljuje na pretraživaču kada se otkucaju ključne reči ili/i na sajtovima sa sličnom tematikom i ponudom.
Google Analytics govori
da li nešto radimo dobro ili ne i gde grešimo. Pritom iz date analize možemo da
utvrdimo gde postoji prostor za poboljšanje poslovanja.
Ovaj servis je
besplatan i može ga koristiti svako ko ima Google nalog.
U suštini ovaj servis
nudi osnovne podatke, ali veoma važne i ključne za procenu saobraćaja na sajtu.
Važno je napomenuti da ovaj servis prikuplja podatke sa svih uređaja sa kojih
se pristupa (na primer: računar, tablet, telefon).
Pored svih pobrojanih mana i
vrlina ovog servisa, najvažnije je da iskusnom stručnjaku može da da veoma
precizne podatke, koji, ukoliko on zna da ih protumači, govore gde je problem.
Na čemu treba poraditi, i gde su šanse.
Da biste stekli uvid zašto je važno web poslovanje sajt internetlivestats.com, nudi broj aktuelnih korisnika interneta na globalnom nivou, sa detaljnom analizom povećanja broja korisnika iz godine u godinu, broj korisnika po regionima i najaktuelnijim podacima o momentalnom broju korisnika.
Budite hrabri, upustite se u nove izazove koje pruža web poslovanje!
Budite hrabri, upustite se u nove izazove koje pruža web poslovanje!
Srdačam pozdrav, Ana!
Beograd, 23. mart, 2016.
Beograd, 23. mart, 2016.
Postovana Koleginice
ReplyDeleteSlažem se sa Vašim unosom na započetu temu , navela bih samo da usluga Google Analytics ne omogućuje samo praćenje prodaja i konverzija. Na Google Analytics možete saznati i kako posetite i koriste web-lokaciju, kako su došli do web-lokacije i kako ih potaknuti da je nastave posećivati.
Smatram da je ovo idealni web za praćenje tržišta, analizu kako bi preduzeće imalo u uvid i spoljno tržište od koga zavisi.
Na osnovu Vaseg unos moze se dosta saznati na navedenu temu.
Lp.Marija Milenkovic
Poštovana,
ReplyDeletePratim Vaše radove sa velikim interesovanjem jer smatram da, na izuzetno zanimljiv način, umete da objasnite pojmove i teme o kojima malo znam. Zbog toga me i ne čudi kvalitet Vašeg rada, a kad se tome pridoda i činjenica da ste ga sami pisali, onda se mora pohvaliti i Vaša angažovanost.
Vaš uvod, kao i predstavljanje pojmova su vrlo detaljni a primer koji ste naveli je realan pa nije teško shvatiti kako opisani servis funkcioniše.
Ono što bi upotpounilo ovaj rad je, prema mom mišljenju, informacija o tome kako se konkretno aktivira ovaj servis, a možda čak i nešto o prethodnicima ovakve alatke.
Vaš rad bih svakako ocenio najvišom ocenom.
S`poštovanjem,
Damir
Poštovana koleginice,
ReplyDeleteVaš rad je bio veoma interesantan i zaista pružio mnogo informacija vezanih za elektronsko poslovanje uopšteno i jedan od merenja uspešnosti digitalnog marketinga Google Analytics-a. U početku rada ste napravili lep rezime početaka e-poslovanja i upotrebu i potrebu da se mere rezultati odnosno posećenost web stranice. Za mene je bila novina na kom principu Google Analytics funkcioniše, i sad mi je jasno da podatke prikuplja iz "kolačića". Odmah sam pomislila da su te informacije u tom slučaju nepouzdane, jer većina korisnika, uključujući i mene, zbog bojazni od zloupotrebe ličnih informacija, isključuje "kolačiće" kada posećuje neku veb stranicu. Dobro je znati da tim Google stručnjaka rade na tome da nađu nova rešenja za ovaj problem i učine program verodostojnijim. Dopada mi se, još jedna karakteristika ovog programa, da pored što analizira situaciju, ukazuje na greške pa je na nama da nađemo rešenja.
Jedinu primedbu na Vaš rad bih imala da je bilo previše nepotrebnog opisa u uvodu, vezano za šta treba da sadrži seminarski rad.
Takođe, pošto je blog nešto što će čitati širok auditorijum, treba se potruditi da se tipološke greške isprave pre objavljivanja u etar. Vizuelni momenat je bitan te se treba potruditi da razmaci između slova budu ravnomerni. Za tu svrhu preporučljivo je koristiti jedan od alata MS Word-a i dozvoliti automatsku identifikaciju pogrešno napisanih reči.
Pored tih minornih propusta koji su samo estetske prirode, mislim da ste uradili izuzetno kvalitetan i sadržajan rad i imate sve čestitke od mene!
Srdačan pozdrav
Adriana Čordaš – tim 9
Poštovana Ana,
ReplyDelete• pohvala dobrih strana zadatka
Detaljno ste obradili temu WEB POSLOVANJE I GOOGLE ANALYTICS na način da nije ostalo nešto nejasno i ne dotaknuto iz iste. Dopada mi se vaša spontanost i sled izlaganja kao i vaša zapažanja vezana za činjenicu da je naša percepcija stvarnosti izmenjena te da brinemo za mladi naraštaj. Dopada mi se i Vaš realan zaključak kao i prenošenje realne situacije u Srbiji vezano za temu rada. Primer iz prakse je dobro odabran jer je tipičan i odnosi se na poslovanje na globalnom nivou što je i karakteristično za web poslovanje.
• otkrivanje loših delova/nedostataka
Nisam naišla na loše delove u Vašem seminarskom radu osim na jedan mali propust na stranici 2. gde su dve reči sastavljene u jednu (mrežnustrukturu).
• predlozi poboljšanja, predlog rešenja
Bilo bi korisno da smo iz rada doznali kako konkretno „step by step“ sami možemo koristiti alate koje ste pomenuli mada isto ne smatram za neophodno.
Komplimenti, rad ste pisali sami i dobro ga napravili.
S poštovanjem
Milanka Stanić